Zanimljivosti
Sada čitate
Međunarodne organizacije na Tviteru
Sadržaji

Kada je Evropska organizacija za nuklearna istraživanja (CERN) otkrila Higsov bozon, poznat i kao „božja čestica“, ovo veliko naučno otkriće je objavila na Tviteru.

Kada Komitet za Nobelovu nagradu nije mogao da uspostavi telefonsku vezu sa dobitnikom Nobelove nagrade za mir za 2013. godinu, Organizacijom za zabranu hemijskog oružja (@OPCV), umesto telefona se poslužila Tviterom.

Kada Svetska zdravstvena organizacija (@WHO) želi da pošalje važne poruke u vezi sa izbijanjem neke epidemije, ona koristi Tviter alarm koji direktno prosleđuje tvit na mobilne telefone Tviter pratilaca.

Kada je Pjer Krahenbuhl, generalni komesar UNRWA, želeo da izrazi svoju ogorčenost posle bombardovanje jedne od škola pod upravom UNRWA u pojasu Gaze, koristio je Tviter.

twiplomacy-infographic-6

Ova društvena mreža je postala moćno sredstvo za emitovanje sadržaja i neophodan komunikacijski kanal kojim međunarodne organizacije povećavaju domet svojih poruka ka globalnoj publici. Nijedna međunarodna organizacija ne može da ignoriše moć digitalnih komunikacija i posebno Tvitera.

U najnovijem izdanju nagrađivane studije Twiplomacy (Tviplomasi), firma za globalne odnose sa javnošću i komunikacije Burson-Marsteler analizira kako međunarodne organizacije koriste Tviter da bi širile svoje ideje, te kako one komuniciraju sa svojim pratiocima. U februaru 2015. godine, firma Burson-Marsteler je analizirala 846 Tviter naloga čiji su vlasnici 90 međunarodnih multilateralnih organizacija i neprofitnih organizacija, uključujući i sekundarne naloge koji su usko orijentisani na određeni sektor i naloge na drugim jezicima. Podaci za svaki nalog koji su prikupljeni do 2. februara 2015. godine uzimaju u obzir 60 parametara, uključujući broj sledbenika, broj odgovora (@replies) i prosečan broj retvitova (retweets) za svaki nalog.

twiplomacy-infographic-4

Tokom proteklih osam godina, sve vodeće međunarodne organizacije su otvorile barem jedan institucionalni Tviter nalog, a više od polovine od ukupno 90 organizacija koje su analizirane u ovoj studiji su otvorile lični profil na Tviteru za čelnika organizacije. Veliki broj organizacija, posebno UN organizacija, su povećale svoje digitalne timove i sada tvituju na šest zvaničnih jezika Ujedinjenih nacija tvituju na engleskom, francuskom, španskom, ruskom, arapskom i ponekad na kineskom.

Dečiji fond Ujedinjenih nacija (UNICEF) je daleko najefikasnija međunarodna organizacija na Tviteru, a s obzirom na to da svaki tvit koji @UNICEF pošalje se u proseku retvituje 184 puta. @UN je na drugom mestu sa 141 retvitova po tvitu, a treća je Evropska organizacija za nuklearna istraživanja (@CERN) sa 121 retvita po tvitu. Na listi prvih pet su još i Svetski fond za zaštitu divljih životinja (@WWF), Svetska zdravstvena organizacija (@WHO), i Grinpis (@Greenpeace) sa više od 93 retvita po tvitu.

twiplomacy-infographic-1

Prosečan broj retvitova nije jedini pokazatelj uspešne strategije na Tviteru, ali je sigurno bolji pokazatelj od broja pratilaca. @WorldBank (Svetska banka) ima više od milion pratilaca, ali njeni tvitovi se retvituju u proseku samo 33 puta. Isti je slučaj i sa nalozima @WEF (Svetski ekonomski forum) i @Refugees (UN Agencije za izbeglice). Obe ove organizacije se nalaze na početnoj predloženoj listi za korisnike Tvitera, a imaju veliki broj neaktivnih pratilaca i u proseku samo imaju prva 63, a druga 53 retvita po tvitu. Što se tiče prosečnih retvitova na 100 pratilaca, Pjer Krahenbuhl (@PKraehenbuehl), generalni komesar@UNRWA (Agencije Ujedinjenih nacija za palestinske izbeglice) je ubedljivi šampion sa 328 retvita na 100 pratilaca zahvaljujući nizu ličnih tvitova koje je poslao tokom napada na Gazu u julu 2014. godine koji su retvitovani nekoliko hiljada puta.

Kompletni analizu o upotrebi tvitera u međunarodnim organizacijama možete naći na sajtu UNICEF-a

O autoru
TajmLajn