Tehnologija
Sada čitate
Održana Konferencija o Internetu DIDS 2014
Sadržaji

Pred oko 300 posetilaca, 10. marta u Hotelu „Metropol“ u Beogradu, održan je ovogodišnji „Dan internet domena Srbije“, u organizaciji Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS). DIDS 2014 je peta godišnja konferencija o razvoju Interneta u svetu i na .RS i .СРБ domenskim prostorima Srbije, pod sloganom „Domenizacija, Društvenizacija, Dobra lokacija“. Celodnevni program DIDS-a, pored IT profesionalaca iz svih privrednih oblasti, internet provajdera i ovlašćenih registara, okupio je i ostale domaće korisnike Interneta, koji su imali priliku da uživo čuju iskustva dvadesetak učesnika Konferencije, iz zemlje i inostranstva.

Prvi blok Konferencije tradicionalno je bio posvećen aktuelnim svetskim trendovima na Internetu. Iza naslova „Domenizacija“ sledila je priča o uvođenju preko 1000 novih generičkih internet domena (gTLD) i to na više jezika i pisama: .web, .saйt, .移动, . شبكة, events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… i mnogo drugih. Posle uvodne reč direktora RNIDS-a Danka Jevtovića, usledila je panel diskusija o novoj domenizaciji i posledicama koje ona ima na korisnike Interneta, ovlašćene registre naziva domena i nacionalne internet registre. U diskusiji su učestvovali Michele Neylon, CEO u „Blacknight Internet Solutions“, Urlich Retzlaff, Director of Channel Management u „Public Interest Registry .ORG“, i Slobodan Marković, savetnik za IKT politike i odnose sa internet zajednicom u RNIDS-u. Moderator je bio Vladimir Radunović, koordinator edukativnih i trening programa e-diplomatije u „Diplo Foundation“.

total

Drugi blok DIDS-a sa nazivom „Društvenizacija“ bio je posvećen priči o dobrom prisustvu i pozicioniranju internet sajtova na društvenim mrežama. Ta tema je razmatrana i iz ugla psihologije ponašanja korisnika na Internetu i online istraživanja. Govorilo se i o odnosu prisustva na društvenim mrežama i SEO, uticaju društvenih mreža na razvoj startupa i promociji svog sajta i biznisa na društvenim mrežama. Učesnici u panel diskusiji bili su Nikolina Ljepava, direktor razvoja u „Ninamedia Research“, Radomir Basta, CEO i lead SEO u inbound marketing agenciji „Four Dots“, Marija Petrović, bloger i fotograf online magazina posvećenog hrani – „Mezze.rs„, i Martina Anđelković, online community manager u „Vibe Network“. Moderator je bila Ivana Ćirković, osnivač i urednik ženskog portala „OrganVlasti.com„.

drustvenizacija

Treći blok DIDS-a nazvan je „Dobra lokacija“ i bio je rezervisan za dobre lokacije na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ, od kojih su neke stvorene i zahvaljujući sredstvima iz 4PI – Programu podrške projektima popularizacije Interneta, koji organizuje RNIDS. U segmentu pod nazivom „Domen .СРБ dve godine kasnije“ lingvista Vlado Đukanović govorio je o zanimljivim internet lokacijama na ćiriličkom .СРБ domenu. Potom su predstavljeni medijski sajtovi www.021.rs, www.prva.rs i www.posmatrac.rs. Od internet zajednica predstavljene su lokacije www.gdenapivo.rs, www.blogmagazin.rs, www.mozilla.rs, www.clubbing.rs i www.startit.rs, a od domaćih prodavnica na Internetu www.avmarket.rs, www.beomob.rs, www.biospajz.rs i www.winwin.rs. Moderator je bio Ivan Minić, osnivač i direktor „Burek.com„.

Detaljnije informacije o Konferenciji DIDS 2014, kao i linkovi ka video zapisima i galeriji fotografija sa događaja, nalaze se na sajtu na adresama dids.rs i dids.срб.

O autoru
TajmLajn