loading...
Sponser

Tableti spasavaju izdavače?

Condé Nast International, koji stoji iza magazina The New Yorker, Vanity Fair, GQ, Vouge (ukupno 18 izdanja u SAD, 27 veb sajtova i 50 aplikacija za mobilne i tablične uređaje), smatraju da je vreme da se potpuno iskoriste mogućnosti koje nude tablični uređaji kao medij za izdavanje časopisa.  Direktor ove izdavačke kuće, Džejmi Juning (Jamie Jouning) je na 5. po redu skupu Expo Tablet & App Sumit održanom krajem oktobra u Frankfurtu istakao da je rešenje za neprestani pad tiraža papirnih novina i časopisa ulazak u svet digitalnog izdavaštva na tabletima. Pri tome izdavaštvo na tabletima nema veze sa izdavaštvom za druge digitalne medije, odnosno računare i Internet uopšte. Svoj stav Džejmi potkrepljuje i konkretnim ciframa. Naime, prošlogodišnje uvođenje tabličnog izdanja magazina GQ povećalo je njegov ukupni tiraž za gotovo blizu 10%. Conde Nast International planira da do kraja sledeće godine predstavi poboljšana tablična izdanja svih svojih časopisa jer u tome vide jedini siguran način rasta u narednim godinama u kojima se prodaja tableta sasvim sigurno neće smanjivati (dok će papirne novine neminovno nastaviti da tonu). Džejmi Bil (Jamie Bill) direktor izdavanja magazina GQ otišao je tako daleko da se čak vrlo emotivno zahvalio kompaniji Apple što im je omogućila da postignu to što su postigli. Pored iPad-a za digitalno izdavaštvo važan činilac predstavlja i Apple Newsstand, svojevrsni digitalni kiosk na iTunes-u koji pruža odlično osmišljen način dostave digitalnog sadržaja na tablete. Sličnu stvar nudi i Android, ali je ona daleko od toga da je zaokružena i dorađena kao Apple-ova. Na kraju ostaje pitanje šta će se dalje dešavati. Analitičari su vrlo jasni u svojim procenama i oni smatraju da bi do 2017. godine celokupno izdavaštvo moglo preći na tablične uređaje (ili neke još modernije elektronske spravice) i tako konačno poštedeti drveće.]]>