loading...
Sponser

Vozačke dozvole za samoupravljive automobile

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA),  zaključili su početkom februara da se veštačka inteligencija koja se koristi u samoupravljivim automobilima kompanije Google može smatrati vozačem prema saveznim zakonima u SAD. Time je NHTSA je odgovorila na Google-ov dokument od 12. novembra kojim je predložen dizajn samoupravljivog automobila koji ne zahteva ljudskog vozača. Kako su istakli predstavnici regulatornog tela, u kontekstu Google-ovog opisa takvog vozila vozačem se može smatrati i sistem za upravljanje automobilom. Ova odluka se smatra velikim korakom napred za razvoj samoupravljaviljivih automobila, ali treba imati u vidu da je ipak ostalo još mnogo prepreka u postojećim zakonima koje otežavaju njihovo prilagođavanje za autonomnu vožnju na javnim putevima. U podužem odgovoru NHTSA se navode različiti zahtevi, poput sistema za kočenje koji će morati da poseduje i mogućnost aktiviranja papčicom koju bi pritisla ljudska noga – jednostavno, po postojećim zakonima u automobilima mora da postoji i ljudski vozač. Kako prenosi agencija Rojters,  predstavnici kompanije Google istakli su da je interpretacija američkih regulatora vezana za sigurnost samoupravljivih automobila veoma važna za dalji razvoj potpuno automatizovanih vozila. Google-ovi predstavnici su naveli da njihovi autonomni automobili zadovoljavaju ili prevazilaze standarde sigurnosti u SAD. Također su istakli da automatizovani sistemi poput onih u njihovim automobilima reaguju brže od ljudskih vozača i da na njih ne utiču razna ometanja iz okoline ili slabosti vozača. Predstavnici NHTSA složili su se da je odluka da se veštačka inteligencija može smatrati vozačem u automobilima značajna, ali da teret i dalje ostaje na proizvođačima samoupravljivih automobila koji moraju da dokažu da njihovi automobili udovoljavaju rigoroznim saveznim standardima sigurnosti.]]>