loading...
Sponser

Zablude o lozinkama

Kaspersky Lab i B2B International, jedan od pet korisnika interneta smatra da njegove lozinke nisu interesantne sajber kriminalcima. Međutim, lozinka je ključ korisničkog naloga koji sadrži privatne podatke, kao i novac. Krađa ovih podataka može da utiče ne samo na pojedinačne korisnike, nego i na njihove kontakte, upozorava Kaspersky Lab. Na primer, zaražen email daje kriminalcima pristup svakom nalogu na koji je korisnik povezan, zahvaljujući porukama koje korisnika obaveštavaju o notifikacijama, uspešnoj registraciji i odgovorima na password recovery request (zahtev za oporavak lozinke). Za uzvrat, zaraženi nalog na društvenoj mreži omogućava širenje spam oglašavanja i zloćudnih linkova. Lozinka takođe omogućava kriminalcima da pronađu i koriste finansijske podatke i troše novac svojih žrtava. Međutim, samo pola (51 odsto) ispitanika je svrstalo lozinku u kategoriju značajnih informacija koje ne bi hteli da padnu u ruke sajber kriminalaca, dok 20 odsto nije smatralo da su lozinke bitne kriminalcima. Anketa pokazuje da se korisnici često koriste najlakšim metodama pri kreiranju i čuvanju svoje lozinke. Samo 28 odsto korisnika pravi odvojene lozinke za svaki nalog, dok 5 odsto ispitanika koriste specijalan softver za čuvanje lozinki (password storage softvere). Pored toga, 18 odsto ispitanika zapisuje svoje šifre u svesku, 9 odsto ih čuva u nekom fajlu u uređaju, dok ih 6 odsto zapisuje na papirić blizu kompjutera. U isto vreme 18 odsto ispitanika bez uzdržavanja deli svoju šifru sa porodicom i prijateljima. U isto vreme, statistika pokazuje da je krađa lozinki veoma česta. Prema Kaspersky Security Network podacima, u  2014. godini su proizvodi kompanije Kaspersky Lab zaštitili 3.5 miliona ljudi od zloćudnih napada koji su mogli da ukradu korisničko ime i lozinku sa različitih vrsta naloga. 11 odsto ispitanika iz 23 zemlje je takođe prij]]>