loading...
Sponser

mHealth: sledeća velika stvar u digitalnom svetu

Mobilni telefon u službi zdravlja pojedinca postaje sve važniji koncept prilikom upotrebe digitalnih uređaja, a kako zaključuju iz digitalne agencije Namics, različiti faktori utiču na razvoj takozvanog mHealth-a. Među njima su rastuća svest ljudi o ličnom psihofizičkom zdravlju, trenutna situacija sa kojom je suočena većina ljudi, ali i unapređenje digitalnih tehnologija.

Istraživanje tržišta agencije Absloute Markets Insights pokazalo je da će, do 2027. godine, stopa rasta upotrebe mHealth aplikacija iznositi više od 39 odsto.

mHealth je pojam koji objašnjava upotrebu mobilnih uređaja kao što su smartfoni i tableti u službi zdravlja. Ovaj koncept omogućava pojedincima da bilo kad i sa bilo koje lokacije prate i proveravaju svoje zdravlje – bilo da se radi o informisanju, tretiranju određenih bolesti ili praćenju trudnoće, hipertenzije, dijabetesa, pa čak i kretanja na dnevnom nivou. Dodatno, mHealth obuhvata i komunikaciju zdravstvenih ustanova sa pojedincimaˮ, objašnjava Filip Gort iz Namics-a.

Neki segmenti mHealth-a su već u upotrebi, a Evropa je najaktivniji region kad je u pitanju korišćenje ovog koncepta. Svakako, predviđanja su da će se upotreba mobilnih telefona u službi zdravlja tek razvijati.

Svetska zdravstvena organizacija je zaključila da su telefonske linije zdravstvenih ustanova za pomoć pojedincima trenutno najzastupljenije mHealth inicijative širom sveta, a da bi se upotreba digitalnih uređaja u službi zdravstvenog stanja proširila nije dovoljan samo napredak tehničkih mogućnosti, već je potrebno podići svest ljudi o važnosti ličnog zdravlja i vođenja računa o njemuˮ, dodaje Gort.

Bilo da je u pitanju monitoring, dijagnostika ili tretman određenog stanja mHealth će se, u budućnosti, razvijati tako da može da odgovori na sve potrebe pojedinaca, pa čak i da kreira specifične polise privatnog zdravstvenog osiguranja ili da predviđa kakva će zdravstvena zaštita biti potrebna.

Poslednjih godina mnogo radimo za klijente iz oblasti zdravstva i sa njima dosta razgovaramo o ovim temama. mHealth je sledeća velika stvar u svetu tehnologija i to pokazuje činjenica da se njome združeno bave zdravstveni radnici, istraživači u oblasti zdravstva i oni koji donose odluke. Ipak, važno je napomenuti da, iako se ovaj segment razvija godinama unazad, on mahom funkcioniše u okviru e-zdravstva. Tek će se u narednih nekoliko godina razviti u potpuno odvojen segment, pa će ubrzo svako koristiti makar jednu mHealth aplikaciju kao što već brojimo korake koje napravimo na dnevnom nivouˮ, ističe Filip Gort.

Gort zaključuje da je situacija sa korona virusom uticala na to da ljudi više vode računa o sopstvenom zdravlju, te da će se pandemija u budućnosti odraziti i na porast upotrebe mHealth-a:„Situacija sa kojom se trenutno suočava većina ljudi utiče i na segment mHealth-a. Ljudi menjaju sveukupnu percepciju o sopstvenom zdravlju, a kako dosta vremena provode kod kuće, oni prepoznaju mobilne uređaje kao dodatak zdravstvenom sistemu. Zbog toga je COVID-19 pandemija povećala važnost mHealth-a.

Digitalna agencija Namics se više od 20 godina bavi digitalnom transformacijom poslovanja, a od 2014. godine prisutna je i na tržištu Republike Srbije. Namics zapošljava oko 500 profesionalaca u Sent Galenu, Cirihu, Frankfurtu, Minhenu, Hamburgu i Beogradu, a ima timove za Java, .NET i Frontend programske jezike, Salesforce timove, kao i timove za mobilna rešenja, dizajn i QA. Projekte koji se tiču digitalnog zdravstva Namics je radio za kompanije Helvetia, Biovotion, Medela, itd. U novembru 2018. godine Namics se spojio sa Merkle-om, svetskim liderom za digitalna rešenja zasnovana na podacima, čime je postao deo Dentsu Aegis Network-a i omogućio softverskim inženjerima i dizajnerima da savladaju nove usko-specifične oblasti.