loading...
Sponser
0 2

Profilisanje visokog strukovnog obrazovanja

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr Srđan Verbić je 6. marta, otvarajući konferenciju „Profilisanje visokog strukovnog obrazovanja“, istakao značaj saradnje privrede i obrazovanja, naglašavajući ulogu visokih strukovnih škola koje treba da daju dobre primere u toj oblasti. „Interes države Srbije je da vidi na delu kako može bolje da se sarađuje sa privredom. Visoke strukovne škole su one koje frazu o saradnji sa privredom i o privatno-javnom partnerstvu, treba da pretoče u primer dobre prakse za sve ostale studijske programe„, rekao je Verbić. Ministar je istakao da očekuje da će pravi primeri privatno-javnog partnerstva pojaviti pre svega na visokim strukovnim školama, te da se posle nekoliko decenija razvoja strukovnih studija intenzivira međunarodna aktivnost na tom polju, kako bi ono što se radi u Srbiji bilo vidljivije. „Mi smo tu da pomognemo, pre svega u pravljenju boljeg zakonskog okvira za vaše delovanje. Svaki vaš primer dobre prakse je za nas još jedna ideja šta treba promeniti u Zakonu o visokom obrazovanju ne bismo li tako i pospešili visoke strukovne škole i unapredili naš obrazovni sistem u celini„, rekao je Verbić. Predsednica Konferencije akademija strukovnih studija Srbije (KASS) Ružica Stanković istakla je značaj regionalne saradnje u razvoju i profilisanju visokog strukovnog obrazovanja. Ona je najavila da će 2016. godine u Beogradu biti održana velika međunarodna konferencija – godišnja konferencija Evropske asocijacije visokog strukovnog obrazovanja EURASHE. Generalni sekretar EURASHE Žoan Kloe istakao je da su u savremenom društvu promene nepredvidljive i konstantne i da je važno misliti na zaposlenje mladih, zbog čega se moraju uvoditi nove discipline i obrazovanje prilagođavati potrebama tržišta. Na konferenciji se razgovaralo i o visokom strukovnom obrazovanju u Evropi, regionalnoj saradnji, kao i o drugim pitanjima koja se bave unapređivanjem ove oblasti visokog obrazovanja. Izvor: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja]]>