U okviru STEM School Label projekta, finansiranog kroz Erazmus+ program Evropske unije, objavljen je izveštaj u kome se definišu kriterijumi za STEM škole. Ovaj izveštaj je nastao kao rezultat pregleda literature i konsultacija između predstavnika Ministarstava prosvete, industrije, škola, kao i nastavnika iz STEM oblasti (engl. STEM: science, technology, engineering, mathematics).
Kroz kriterijume za STEM škole identifikuju se ključne oblasti koje mogu pomoći školama da napreduju kroz sopstvenu strategiju STEM obrazovanja, posebno u domenu instrukcija za nastavu, kurikuluma, ocenjivanja, nastavnog osoblja, menadžmenta škole, infrastrukture i povezanosti škole sa društvenom zajednicom.
Na osnovu ovog izveštaja, partneri STEM School Label projekta žele da razviju okvir rada, kao i veb alat koji bi mogao da pomogne predstavnicima škola da procene učinak svoje škole, kao i da utvrde oblasti napredovanja i da dobiju konkretne predloge za resurse koji mogu pomoći bržem razvoju u datoj oblasti. Ideja projekta je da se kroz ključne elemente i kriterijume ohrabre škole da kreiraju sopstvenu strategiju promene u STEM oblastima, koja će dalje dovesti do bolje saradnje između škola i edukativnih centara, podržati razvoj i deljenje nastavnih resursa, kao i povećati učešće škola u evropskoj STEM mreži škola.
Koordinator ovog projekta je European Schoolnet iz Belgije, neprofitna organizacija koju su osnovala 34 evropska ministarstva okupljena oko zajedničkog cilja uvođenja inovacija u nastavu. Pored Centra za promociju nauke iz Srbije, u realizaciju projekta su uključeni i Ciencia Viva iz Portugala, The Education Development Center iz Litvanije, kao i Maison pour la Science iz Francuske.
Izvor: Centar za promociju nauke